Ingen sol idag !

Det är grått ute idag... Man har nästan vant sig vid att solen skiner tidigt nu, men det ska man kanske inte göra än. Tydligen ska det komma snö på fredag :-( Hoppas verkligen att det är den sista snön som kommer för nu vill jag ha vår! Torrt och fint ute, fågelkvitter och en värmande sol. Måste ta tag i bilen också, förra året fick hon inte mycket kärlek, inte ens vax inför vintern. Usch, dåliga mig...
Snart är det besiktning dessutom, inte för att det är nåt allvarligt med Hedvig, men en motor till en torkare på strålkastaren har liksom hängt upp sig. Den råkade fastna i ögonlocket en gång i vintras, och sen dess funkar den inte. Men den låter jättemycket, och det är irriterande. Sen står mitt halvljus i bott, så jag ser väl ca 1,5 m framför bilen när det är mörkt. Det är spännande ;-)

Idag tror jag att jag tar en sväng till Gällstad. Ska kolla bebiskläder tänkte jag. Jag kan bli lite irriterad över att det är så mycket rosa och blått när det gäller bebiskläder. Var är alla rockiga, tuffa barnkläder? Vi ska ju inte kolla vad det är för sort som ska komma, så unisex-kläder är det som gäller. Jaja, bara att leta vidare!

När vi kommer hem från Sälen så måste det bokas tid för ultraljud på Loke igen, för att kolla hans urinsten. Hoppas det är ok, så vi slipper köpa superdyrt foder i fortsättningen. Det är nåt med det fodret som göra att det går åt extra mycket kattsand också, så det blir verkligen en mycket större utgift i månaden jämfört med innan. Inte ok!
En sterilisering på (g)Asta får det bli med, för hennes skrikande var 4e vecka är riktigt jobbigt att lyssna på...

Igår fikade jag med Hanna och sen med Camilla. Jag och Camilla är gamla skolkamrater och nu ska vi ha ungefär samtidigt. Hon ska iofs ha sitt tredje, men det är skönt att ha nån som ligger så nära en själv så man kan prata och följas åt. Det är skitkul! :-) Hon är beräknad till 3e augusti och jag 25e juli, så det är ju verkligen inte långt emellan oss.

Nu är det dags för frulle!

Kommentarer
Postat av: Elin

Hejsan! Nu funkar länken! Trevligt att du skaffat en blogg du med! KRAAM

2010-03-10 @ 08:47:57
URL: http://www.schelander.zoomin.se
Postat av: Fru Flugge

Hej gumman kul att du e med i blogg världen nu. Det finns nått som hetter "Rock a Star" tror jag de gör bebiskläder som e lite rockiga sen gillar ju jag "Lundmyr of sweden". Desssa kläder e jätte fina. Ska få göra tillväxt UL på tis för han ligger så långt ner redan så de tror att han e liten. Kram

2010-03-10 @ 09:11:24
URL: http://familjennatt.blogg.se/
Postat av: Karin

Hej! Lundmyr finns i Gällstad och jag tror de är väldans mycket billigare än på babyproffsen :-) Hoppas det är bra med lillen fast han nu skulle vara liten..!

Kram

2010-03-10 @ 09:28:19
URL: http://karinsalltochingenting.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0