Elvin <3

Nu har vi ju varit hemma några veckor. Vi blev utskrivna från neo den 26 augusti, och jag har varit skitdålig på att skriva här.
Det går ganska bra här hemma, men vissa dagar är jobbigare än andra. Vi är dock tacksamma över att han är så snäll på nätterna!
Dagarna går så fort och man hinner liksom inte med att göra nåt speciellt känns det som. Att jobba in rutiner som funkar är prio ett... Eller trösta skrikande bebis :-P
Ska försöka mig på att skildra våran första tid med Elvin här nu, tänkte jag:


Så här såg Elvins första barnrum ut. 6 olika dropp, 2 katetrar i naveln, elektroder, probe på foten och här ligger han även i respiratorn för andra gången.


Dagen efter förlossningen. Jag får hålla honom första gången. Här har han cpapp istället för respirator.


Myser med pappa. Blev några timmar spenderat i den fåtöljen...


Äntligen får han vara med oss på vårat rum! :-)


Ingen sond längre :-)


Snart får vi åka hem!


Och tiden har gått så fort! På fredag är Elvin 6 veckor gammal. Har fortfarande svårt att fatta att han har legat i min mage och är tillverkad av mig och Erik. Allt är så snurrigt, tidsuppfattningar, vad som hände när det blev akut snitt och för att inte tala om alla dagar på neo. Dom dagarna har man ingen koll på alls.
Det kommer ta tid innan allt trauma har lagt sig, men det blir bättre och bättre hela tiden.

Kommentarer
Postat av: Fru Flugge

Usch gumman jag sitter o tittar på bilderna och den första bilden gör att jag tappar andan o blir gråtfärdig.Känner verkligen i hjärtat hur ont det gör. Kan inte föreställa mig hur de e o titta pås sitt barn i de tillståndet med alla slangar o sond o respirator framförallt. Såå skönt att han e frisk den lilla kämpen.HAn har underbara föräldrar att brås på. Hoppas ni mår bra och njuter av varenda sekund. Kram

2010-09-13 @ 22:06:15
URL: http://familjennatt.blogg.se/
Postat av: Sara

Han är SÅ fin gumman! Det där har ni verkligen gjort bra =D Puss! <3

2010-09-16 @ 23:25:32
URL: http://sastbro.blogg.se/
Postat av: Sara

Tack hjärtat! =D Kolla synen, för när man börjar få huvudvärk för att man har kass syn då är det inte okej =( Massa kramar <3

2010-10-12 @ 12:34:39
URL: http://[email protected]

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0