Full vecka

Denna veckan har varit nåt varje dag. Inte helt vanligt för min del, men kul att ha nåt att göra :-)
Var i Borås för att kolla bilen i tisdags, BM i onsdags och idag var det Lokes tur att få åka med till Borås för att ta alla stygnen han hade på magen och bak i rumpan. Hade hoppats på att vi inte skulle behöva ge han lugnande, men han var rätt hårt sydd och långt in i den nya fisteln, så det kändes bäst att ändå ge honom en spruta så han inte skulle bry sig. Vill bråka så lite som möjligt med honom då han ändå verkligen avskyr de på Blå stjärnan efter ingreppet sist. Allt såg bra ut och vi hade hoppats på att han skulle få slippa den stora kragen, men icke... Iallafall över helgen också, sen kan han nog få vara utan. Han har kommit åt att slicka på en liten del av såret på magen, och det har vätskat sig lite, så vi förlänger med antibiotikan över helgen och kragen på tills det torkat ut ordentligt. Han var ganska trött och medtagen när vi kom hem, men ligga kvar i transportburen går ju inte för sig, så det fick bli soffan med en filt. <3


Idag har jag suttit och ringt runt till barnvagnsåterförsäljare i trakten för att kolla vad vagnen vi bestämt oss för kostar. Helt klart billigast var i Ulricehamn, så imorrn efter vi varit på soc för att skriva Eriks faderskapsintyg åker vi dit och lägger en beställning på en Teutonia Cosmo. Nu behöver vi bara köpa den i basutförande för vi har köpt en liggkorg begagnad på Blocket, och den kom idag! Underbart fin är den! :-)


En del reagerar med att vi köpt rosa fast vi kanske får en kille, men det skiter jag faktiskt i. Barnet vet ju knappast att rosa är en tjejfärg, det är vi vuxna som är så inpräntade med rosa och blått, och jag vägrar det!
Jag tycker den är fin och vad andra säger rör mig inte i ryggen. Och nej, jag tänker inte ha en sån där regskylt med barnets namn på heller, för de är skitfula! Undrar folk vad barnet heter, så får de väl fråga då...

Träffade våran granne Cissi igår. Hon och hennes sambo var planerade till 5e juni, men har redan fått, 10 veckor för tidigt. En liten tjej som heter Nova. Allt går bra och nästa vecka ska de få komma hem. Skönt för dom! :-)
När en sån sak händer så börjar man få lite eld i baken på att kanske se till att man har det mesta man behöver hemma ändå... Det är rätt lätt att gå och skjuta inköpen framför sig, för det är ju ett tag kvar till BF, men fan, saker blir ju inte alltid som man planerar. Lite kläder har jag köpt, bla en body från Small Paul, Paul Frank, världens sötaste, svartvit randig med en apdödskalle på. Vann den på Tradera, annars är ju kläderna från Paul Frank asdyra!
På tal om kläder måste jag dra med mig Erik till Ullared snart och handla toppar och linnen till mig. Har bara 2 mammatoppar och det är inte så snyggt när ens vanliga kläder inte täcker magen som de täcker ryggen... Jag betalar inte så mycket för mammatröjor som de "vanliga" gravidmärkena begär, 4-500:- för en tröja? Skulle inte tro det, hörru... Knappt att jag köper såpass dyra kläder i vanliga fall ju... Eller rättare sagt, köper sällan kläder överhuvudtaget, lägger hellre det på smink om jag kan ;-) Lovely! :-)


Kommentarer
Postat av: Sara

Namnskylt is the shit ;-)

2010-04-19 @ 08:36:50
URL: http://sastbro.blogg.se/
Postat av: Karin

Haha, eller hur! Ni har ett helt gäng liggandes hemma som ni sätter upp överallt, eller? ;-)

2010-04-19 @ 10:01:10
URL: http://karinsalltochingenting.blogg.se/
Postat av: Sara

Självklart! Sitter en på vardera bilar, på vagnen, på barnstolen osv ;-) Det är ju SÅ snyggt med namnskylt! ;-)

2010-04-19 @ 11:06:03
URL: http://sastbro.blogg.se/
Postat av: Elin

Stackars lilla Loke! =( Lider med han!

Snygg liggdel till barnvagnen! =) Själv är man för fantasilös och tog en svart men dom har massa roliga tillbehör som piffar till det om man vill!

Kraam

2010-04-22 @ 10:50:32
URL: http://www.schelander.zoomin.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0