Hemma igen

I lördags natt var vi hemma från Sälen igen. Det är alltid skönt att komma hem när man varit borta och får sova i sin egen säng, tycker jag. Veckan gick jättefort och det var väldigt mysigt att vara iväg. Sista dagen hade vi kanonväder med klar himmel och värmande sol :-) Underbart!



Imorgon ska jag åka med Cicci till Jönköping. Det blir besök på Babyproffsen och Ikea. Hon måste köpa en grind till deras trappa i huset för Alice kryper som sjutton nu och ramlande bebisar vill man ju inte råka ut för. Ska passa på och kolla om de har några reavagnar kvar i den modellen jag och Erik är på jakt efter. Antagligen har de inte det, men kolla kan man ju alltid göra.
Ska åka in till Borås i eftermiddag och kolla efter vagnar där också. Det är roligt att åka runt att titta, fast vi inte hittat nåt riktigt intressant objekt än. Funderar på att dra med Erik till Gbg nån helg och kolla på det stället som Elin köpte sin vagn på. De har en del annonser på Blocket men ingen hemsida, verkar det som, så det måste nog bli en resa dit. Då kanske man kan passa på att hälsa på sina gamla vänner också :-)
Det är Baby-barnmässa i Gbg helgen efter påsk och dit vill jag nog åka och titta.

Tänkte jag skulle beställa ett Bolasmycke i veckan också. Har sett ett jättefint på nätet som det nog blir att jag klickar hem.

På lördag ska min syster fira sin 30-årsdag, en månad försent, men det gör ju inget egentligen. Vet inte vad jag ska köpa till henne i födelsedagspresent bara... :-( Några direkt önskningar har hon inte heller, och det underlättar ju knappast!

Jag skulle vilja byta bil också... Var inne på Volvo i Lindvallen och provsatt en röd XC60 R-Design diesel, och oh my, vad jag blev kär! <3 Den var helt underbar! Dock var den inte med nya motorn på 205 hk utan den "gamla" på 175, och det går ju inte för sig, hehe ;-)
Trodde verkligen inte att det var så stort bagage i den som det faktiskt var. Vi blev väldigt förvånade. Kanske att man kan få Erik ur BMW-träsket..? Hmm...

Nästa vecka är det besiktning på Hedvig och det får gå som det går så länge. Får se om de klagar över ljuset...

På fredag har jag tid hos Sofie för att färga håret. Är sugen på förändring och det lutar åt en brunröd nyans, men inte helt säkert. Sofie är grym på att blanda färger så det kommer säkert bli bra :-) Färgade ju mig mörkbrun förra året vid denna tiden, men trivdes inte alls, det blev för mörkt, men Erik tyckte det var fint. Men trivs man inte själv i det så funkar det ju inte... Tog ett par besök hos Sofie då, sen vart man blond igen :-) Nu blir det förmodligen bara toning, om jag skulle ångra mig, så slits det inte så mycket om jag vill bli blond igen. Bäst att ta det säkra före det osäkra :-)



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0