Förste kateterskötare

Hämtade gose-Loke i fredags. Nu sitter det en kateter fastsydd på honom som ska tömmas ett antal gånger om dagen. Det går ganska fort och lätt faktiskt, som tur är. Men han är så ledsen över att behöva ha tratt på sig, stackaren... :-( Hoppas nu bara att detta kommer funka! Vi fick en prognos på 50/50 men vill verkligen tro att det ska bli bra och att han får bli gammal med oss. På fredag ska katetern tas bort, sen får man väl se hur det kommer gå...
I Klick i fredags fanns denna bilden med:


Likheten mellan den och våran Nisse är ganska slående:


Imorgon ska jag och Cicci till Miia på lunch. Jag kan inte stanna så länge eftersom jag måste hem och "kissa" Loke, men ett par timmar ska ju ändå funka :-)
Annars händer det inte så mycket denna veckan. Håller på med en överklagan till katternas försäkringsbolag, för de gav oss fel uppgifter ang Loke, och det slutade med att vi är skyldiga Blå Stjärnan en massa tusenlappar... Känns sådär kul när man är dels arbetslös och dessutom totalt förstöd när det känns som hans dagar är räknade. Det är inte okej att de inte ens kan medge att de sagt fel! Usch... :-(
Så nu ska jag ringa min moster som är konsumentrådgivare på kommunen och prata med henne om hur jag ska lägga upp det på bästa sätt...

Kommentarer
Postat av: Elin

Hihi! Vad gulligt trött Nisse-katten är då!

Stackars lilla Loke, håller tummarna att allt ska gå bra för honom..!

Kram Kram

2010-05-05 @ 10:44:36
URL: http://www.schelander.zoomin.se
Postat av: Kabuki-Emma

Hoppas att din lilla pälskling blir bra. Mina katter hälsar med ett mjau! :)

2010-05-13 @ 13:29:37
URL: http://www.kabukibeauty.blogspot.com/
Postat av: Karin

Ja, Nisse är värsta slö-högen, hehe .-)

Ska meddela Loke att ni håller håller tummarna och hälsar ;-)

2010-05-13 @ 17:02:10
URL: http://karinsalltochingenting.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0